TMZ

Our TV Shows

Got a Tip?

Call TMZ at (888) 847-9869 or Click Here

Cops to Brit: You Crashed, But Are You Smashed?

4/13/2008 1:13 PM PDT BY TMZ STAFF

Brit Brit was the driving force in a minor three-car ax Saturday night -- but cops say she was dead sober when it happened.
Click to view the docs!
According to the CHP collision report, the popwreck drove her 2008 Mercedes into the back of a 2006 Nissan as she drove on the 101 freeway in L.A. around 8:18 PM PT. The other driver was a 21-year-old man from the valley -- his friends are gonna love this.

The report claims Brit was caught in stop-and-go-traffic when she "attempted to brake but failed to stop her vehicle." The Nissan was then, "pushed forward into another older model vehicle."

TMZ confirmed that officers on the scene DID perform one field sobriety test on Spears, which turned out negative.

So far, no injuries have been reported.

125 COMMENTS

No Avatar
61.

Louisiana Girl    

God, I can't stand this site or the half brained morons that believe everything on here.....Check out the news once in awhile idiots

2349 days ago
62.

Krishna    

I'm sorry folks, but the news items which stated that Britney's bodyguard was driving are wrong. The CHP report states that _she_ was driving. The bodyguard took over the driving responsibilities after the accident.

These kinds of fender-benders occur routinely on the L.A. freeways, and it's common for people not to be cited when the collisions are as minor as this one no doubt was.

Nonetheless, none of this means that Britney is necessarily able to function capably in the world of adults.

With regard to the paparazzi that were surrounding the car on the freeway after the accident: why weren't they cited or arrested? I know that it's illegal to stop on a freeway and loiter outside of your car unless you yourself are involved in an accident or emergency.

2349 days ago
63.

HooplaOinkOink    

And I thought that TMZ had finally given up on that juvenile, idiotic "Ding dang" crap.

2349 days ago
64.

TMZhires13yearolds    

The "ding dang y'all" schtick has really gotten old and tired.

2349 days ago
65.

Liz    

I wonder if Phillip-Morris has sent her a carton of cigarettes yet?! She sure gives them alot of publicity!

2349 days ago
66.

amazed    

60. I'm sorry folks, but the news items which stated that Britney's bodyguard was driving are wrong. The CHP report states that _she_ was driving. The bodyguard took over the driving responsibilities after the accident. These kinds of fender-benders occur routinely on the L.A. freeways, and it's common for people not to be cited when the collisions are as minor as this one no doubt was. Nonetheless, none of this means that Britney is necessarily able to function capably in the world of adults. With regard to the paparazzi that were surrounding the car on the freeway after the accident: why weren't they cited or arrested? I know that it's illegal to stop on a freeway and loiter outside of your car unless you yourself are involved in an accident or emergency. Posted at 11:14AM on Apr 13th 2008 by Massively Unwilling


Hmmmm, that's odd, the Sheriff was on the news this morning & stated Britney was NOT the one driving, her bodyguard was. So, he tells the newspapers/tabloid she was driving but yet goes on TV stating she was not the driver. Go figure. But I do agree the Freeways in L.A. is horrendous & everyday there tons of fender benders. It will be luderchrist for the cops to write a ticket for every bender that is so minor. That's just my opinion.

2349 days ago
67.

Stop Blaming the Paps For Everything Brit Does    

Re: #5 Posted at 1:26AM on Apr 13th 2008 by jh: "Jaime Spears is legally responsible for any damages that Britney caused in this accident. If Britney hadn't been on a conservatorship, then she would be legally responsible. I hope that Jaime Spears will drop the conservatorship, now that it is costing him."

jh, you really should not be spewing legal advice. You're committing malpractice, dude.

Jamie Spears is NOT legally responsible for Britney's boo boos. He simply writes the checks for them. More like the guy who has to follow the elephants in the parade, sweeping up after them.

2349 days ago
68.

Wiz    

OK, I live in New Jersey. But I have been to Los Angeles before. The TMZ article says that she, "rear ended another car as she drove on the 405 freeway in L.A." Now, isn't the 405 freeway in L.A. a very busy north-south highway that runs through Los Angel and the San Fernando Valley, where cars can be travelling at speeds of 55-65 MPH? It's amazing nobody got hurt.

2349 days ago
69.

Louisiana Girl    

Does it really matter? I agree that the ding dang crap is childish and gettng pretty damn old.......Who writes this crap? Probably some illegal foreigner......I know people from the South, and I'll be damn if I've ever heard them say ding dang...Maybe because they are college educated, and the people that write this stupid crap stories (exactly what they are) are not......TMZ staff sucks!!!!

2349 days ago
70.

Amanda    

lmao way to make it a bigger deal than it is.

The only damage was a little chipped paint.

2349 days ago
71.

Kelli    

Oh boy, I can see the lawsuits coming! This happened to me 2 years ago and the guy claimed he got hit in the back of the head with a can of fruit that was in his backseat!! Hope ya have good insurance Britney. LOL!

2349 days ago
72.

name withheld    

Really? A field sobriety test for a rear ender? Cops in LA must love the cameras too. Can't wait to get there!

2349 days ago
73.

Mik    

Get a Horse.

2349 days ago
74.

jbird    

1) Take off the damn sunglasses when driving at night

2)No matter how hard she braked, if she follows too close, she will have an accident.

3)She would feel at home in Florida traffic

2349 days ago
75.

Sleazy old Bastard    

Take her licence away before she kills someone.

2349 days ago
Previous 15 Comments | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Most Recent | Next 15 Comments

Around The Web